Mindfulness

Mindfulness, Mental träning, Medveten Närvaro, Stresshantering, Återhämtning, Fokusträning... Kärt barn har många namn. För mig är Mindfulness en ständig träning att vara mer närvarande i nuet. Att inte låta tankar, oro och stress ta över för mycket. Få ner stressnivåerna i kroppen och bli uppmärksam på när dem sticker iväg. Och att vara snäll och omtänksam om mig själv! Jag har också ett mycket bättre tålamod än tidigare sedan jag började min egna Mindfulness träning för lite mer än 4 år sedan. Jag har lärt känna mig och min kropp på ett bättre sätt, sambandet där emellan, och kan idag tänka många fler positiva tankar.

Jag hade önskat att jag fått dessa verktygen och kunskapen när jag var liten. Livet hade varit så mycket enklare då. Bara att träna på att stärka sig själv och sin självkänsla hade gjort en stor skillnad för många skolungdomar idag. 

Träningen är enkel men ändå så svår. En utmaning för många, och det kräver ett öppet sinne när man börjar, inte att förvänta sig saker. Det är ingen quick fix.

För mig har Mindfulnessträningen gjort en enorm skillnad, och jag har sett flera av mina kunder göra stora skillnader på bara några veckor. Så tveka inte att testa. En investering för resten av ditt liv.

// Maria

Mindfulness för stressade ungdomar 15-25 år

Det här är kursen för dig som vill:

  • Minska oro och stress
  • Öka din förmåga till fokus och förbättra dina studieresultat
  • Utveckla din inre säkerhet och trygghet
  • Minska självkritiska tankar och öka din medkänsla med dig själv och andra
  • Lära dig hantera utmanade situationer
  • Lära dig slappna av och somna lättare
  • Bli mer kroppsmedveten

Hur går träningen till?

Kursen innehåller 10 olika övningar som du övar under fem veckor. Träningen sker 1 gång per dag, 4 dagar i veckan, ca 15 minuter varje gång. Du kan genomföra träningen i din mobiltelefon, på läsplatta eller i din dator. Du kan under hela programmet följa din träning. Vi träffas 1 gång i veckan i 5 veckor där vi utbyter erfarenheter och tar upp frågor och gör olika skrivövningar.

Övningar som ingår:

  • Bara andas och slappna av
  • Kroppsskanning 
  • Öva upp din koncentration
  • Att arbeta med svåra känslor
  • Vänlig uppmärksamhet
  • Mental styrketräning
  • Andningsankare
  • Utforska dina känslor i kroppen.

 

Pris:  1490 kronor inkl. moms 

(Enskild kurs kan bokas via bokadirekt.se. Annat pris och upplägg gäller då.)

Efter genomgånget program har du kvar det och kan repetera de övningar du vill. Det finns ingen begränsning i tid.

Anmäl ditt intresse till maria@mindfultraining.se

 

Kursen "Mindfulness vid Stress"

Du lär dig förstå hur dina tankar skapar stress och oro. Träning ger dig ökad själlvinsikt och en ökad inre stabilitet. Träna mindfulness vid din dator eller med hjälp av din mobiltelefon.
Med träning i mindfulness lär du dig att se på dina tankar och förstå vilka känslor som drar igång i dig. Träningen ger dig möjlighet att ta mer medvetna och kanske klokare beslut. Du bestämmer själv vad du ska gå igång på. Genom träningen lär du dig också att fokusera och kunna hantera vardagens alla distraktioner bättre. Du blir mer kreativ och konstruktiv i ditt dagliga liv.

Hur går träningen till?
Programmet innehåller 8 steg, 6 träffar varannan vecka. Träningen sker 2 gånger per dag 10 minuter varje gång. Du kan genomföra träningen i din mobiltelefon, på läsplatta eller i din dator.

Träningsprogrammet innehåller:
Stresstest och Mindfulnesstest som du kan välja att genomföra innan och efter programmet.

Mindfulnessövningar:
Kroppsscanning , Andningsankare, Medvetna rörelser, Sittande meditation.

 

Kursstart: V 36

Pris: 2990kr inkl. moms . Enskild kurs kan bokas via bokadirekt.se

Anmälan sker till: maria@mindfultraining.se

Betalning sker via swish till 123 335 2622, eller faktura.

 

Mindfulness ingår i friskvårdsbidraget.

 

Jag som leder kurserna har gått min utbildning i Mindfulness hos Mindfulnesscenter AB med påbyggnad av MF i skolan och MF på arbetsplatsen.

 

 

 

Motiverande Samtal

Behöver du hjälp med din stress och känner att du vill prata med någon? Då kan du boka in dig för enskilda samtal med fokus på stresshantering. Jag använder mig av metoden Motiverande samtal och ger även tips och verktyg inom stresshantering. Du kan även gå en Mindfulnesskurs enskilt.

Kontakta mig via mailen eller boka ett samtal via bokningssidan.